streda 12. apríla 2017

Steven Gerrard:, Prial by som si 25 znovu a kapitán, vedúci Liverpool out '

Po 710 hier pre Liverpool a 114 čiapky pre Anglicko, Gerrard dosiahol nový a pokojný etapu svojho života. Neznamená to však trvať dlho ho nájsť prázdnu klimatizovanú súpravu na štadióne LA Galaxy. Ten si dá dole sako a kopy vyzul topánky. Díva sa oveľa uvoľnenejšie, než má v akomkoľvek okamihu v priebehu mnohokrát som mu rozhovory tento rok

V priebehu písania svoj životopis spolu, sme sa stretli na všetkých možných miestach: a. Nóbl golfový klub Formby, hotelovej izbe v Crewe, Liverpool cvičisko a Raheem Sterling starého domu (ktorý Gerrard prenajíma, zatiaľ čo jeho rodina pripravená presunúť do Kalifornie). To je veľmi odlišná.Úplná blue American obloha sa rozprestiera priamo pred nami, obrovskými oknami trblietavými v slnečnom svetle. Sme ďaleko od Bluebell statku, kde Gerrard vyrástol v Liverpoole, a ďaleko od Anfield.

Pri pohľade nadol na The Home Depot Center, kde teraz hrá, Gerrard vysvetľuje kontrast medzi angličtinou futbal a americký futbal, medzi Huyton a Hollywood. "Je to tu oveľa uvoľnenejšie," hovorí. "Intenzita je menšia. Ľudia prichádzajú na jeden deň von s rodinou - je to skôr festivalovej atmosféry. Premier League je agresívny. V Anglicku, cítite tlak valili z terás. Máte pocit, že máte dojem správcu každý deň, zapôsobiť ton ľudí zakaždým, keď prevedenie.Po 17 rokoch v tomto tlakovom hrnci, Amerika je veľká zmena. "

Ale stále chýba domov. "Prvýkrát to bolo, keď Liverpool bol v Stoke pre prvý zápas [Premier League] sezóny," hovorí Gerrard. "Pozerám sa každý zápas, a ja by som bol znovu a kapit� �n 25, a vedie je v prednej časti našich priaznivcov. Milovala som hrať v Premier League a Lige majstrov. Máme najlepší ligu na svete, takže budete chýbať. - zvlášť keď ste strávili celý život vo svoje domovské mesto klubu "Facebook Twitter Pinterest oslavuje gól na Anfield Road proti Liverpoolu súperovi Everton.Foto: Peter Byrne / PA

V čase, keď sú futbalisti často hanobenému za ich pripravenosť k výmene jedného klubu za iný, bozkávanie nový odznak, zatiaľ čo popada svoje najnovšie multi-búšiť zmluvu, Gerrard definovaná lojalitu. On hral za Liverpool vo veku od ôsmich do niekoľkých dní, než sa obrátil 35. Ako chudá malý chlapec kopol loptu okolo na Bluebell majetku a predstieral, že je jeho Liverpool hrdina: John Barnes, Steve McMahon, John Aldridge a Peter Beardsley. V jeho najlepšie, keď taveného celé srdce vášeň s brilantnou technikou - hnacie a goalscoring stredopoliar, ktorý vydal o ochranných známkach 35 yardov krížovej pole prechádza s váženou presnosťou. V roku 2005, Gerrard inšpirovaný Liverpool, aby sa stala majstrami Európy.On zostane jediným hráčom v histórii futbalového ste strelil gól vo finále Ligy majstrov, UEFA Cup, FA Cup a Ligovom pohári.

Ale ani Gerrard mohol hrať ďalej na veky v červená Liverpool. Ako futbalista, ten sa odtrhol kus z neho odísť - ale ľudská výhody sú zrejmé. "Mnoho ľudí si všimli, ako sa líšia som v LA," Gerrard mi. "Alex [jeho manželka], moja rodina a priatelia vidieť obrovský rozdiel. Je to prvýkrát, čo Alex ma videl, aby tým tlakom som žila s tak dlho - a to prvýkrát, kedy sa deti [dcéry Lilly-Ella, Lexie a Lourdes] videli ma tak ľahko a zadarmo.Boli prekvapení, že bez ohľadu na to ma požiadal, aby som v LA, som rád,, Jo, poď, ideme na to. 'Doma, ak chcú ísť na kúpalisko či výstaviska, je to tvrdá. Musíte byť selektívne o tom, kam idete, pretože tam je toľko pozornosti na mňa. "On škerí úľavou. "Tu je to naopak. Som Z-lister. Je to pre mňa perfektné. Cítim sa tak oveľa ľahšie. "Mám rád, keď sa postriekal celé Dobrý deň! časopis? Ani nie

V jednom zo svojich prvých nocí v LA, na konci júna, vzal Alex von na večeru v Nobu v Malibu. "Kim Kardashian a Kanye West bol pri vedľajšom stole," hovorí sucho. "Mali ste vidieť Alex.Niesla na akoby som ďalej, či to bolo Maradona alebo Pelé sedel vedľa nás. Alex bol gawping na ne pre väčšinu jedla, ale som iná. Som veľký fanúšik hudby Kanye Westa, ale nemyslím, uniesť, keď vidím, niekto slávny. Videl som pomerne málo klepanie o a viem, že je dôležité, aby ich nechal na pokoji. "Nemal nakloniť a pozdraviť? "Nie. Byť v pozícii Som doma, viem, ako je dôležité dať ľuďom súkromie. "

Gerrard naozaj vychutnať byť Z-lister. Po návrate do Liverpoolu, sme sa stretli len raz v centre mesta.Bolo to príliš zložité na to, aby cestovani e do mesta: červená polovica Liverpool ho dusí s obdivom, že niekedy môže byť tak nervózny, ako je hlboká; modrá polovica, patriaci do Evertonu, dal Gerrard "správne zneužitie" v priebehu rokov. Mánia anglického futbalu znamenalo, že by nikdy nemohol vziať jeho dcéry si zaplávať alebo vyzdvihnúť po svojom tanca, nikdy robiť otec veci.

Cynics bude ukazovať na nedávnom vydaní Hello!časopis, v ktorom Gerrards a ich nový (prenajať) Úvodná stránka - "$ 18m [£ 11,7 m], šiestimi spálňami a ôsmich kúpeľňami dom, kde Mariah Carey kedysi žil a kde susedia sú Simon Cowell" - sú obsiahnuté v početný 12-stranový rozšíril. "To je až na Alexa." On krčí ramenami. "Rada robiť modelovanie výhonky, a ja som rád, že ju podporí. Ale uvidíte, že som asi dva obrázky. Vždy som prišiel v poslednej hodine. Je to Alexov hobby a ona si to užíva. Je to skvelá podpora pre mňa ako ženu, takže keď sa spýta na malú podporu v jedn om z jej výhonkov, je to to najmenšie, čo môžem urobiť. Ale mám rád, keď sa postriekal celé Dobrý deň! časopis? Nie tak celkom. "

Alex nie je žena typický futbalista je.Keď som sa s ňou stretol v ich dome v Formby, vošla ostýchavo do kuchyne, naložené dole s potravinami, ako sa na zemi ako jej manžel. Gerrard opisuje ju ako "nejnesmělejší človek, ktorého som kedy stretol" - aj keď jej to nevadí, čo ju vyfotografovať. Facebook Twitter Pinterest so svojimi dcérami po svojom poslednom Liverpool hre. Foto: John Powell / Liverpool FC via Getty

Gerrard mal svoju rodinu so sebou na svojom poslednom zápase na domácej pôde v máji tohto roka (a 3-1 porážka k Crystal Palace). Po zápase, díval túžobne sa na tribúne as dcérami kráčal vedľa neho cez ihrisko, v zodpovedajúcej marhuľovo a krém oblečenie, ich otec hľadá pyšný, smutný a šťastný všetci v rovnakom čase. Anfield nemohol byť obsiahnutá.Rovnaká skladb a zopakoval znova a znova, keď zdvihol ruku na rozlúčku:

Stevie Gerrard je naša captainStevie Gerrard je redStevie Gerrard hrá za Liverpool scouser narodil a pestovanou

***

Keby Gerrard sa sťahoval do Chelsea v lete roku 2005, mohol mať vyhral 10 trofejí; ako Liverpool kapitán zdvihol dva v rovnakom období. On by tiež robili oveľa viac peňazí. Ale jeho lojalita je inštinktívny, ako sú hodnoty, ktoré znamenajú, že vždy odmietol dohodu image právo na ochranu (kde hráč robí peniaze zakaždým, keď jeho klub je k dispozícii jeho tvár v reklame). "Počujete ostatným hráčom hovoriť o obrazových práv a koľko ich zarobí. Osobne si myslím, že je to nechutné pre hráčov požiadať o imidž právo na ochranu zo svojho klubu.Domnievam sa, že keď podpíšete zmluvu, podpísať obrazová práva k nim. Oni vám dobre zaplatí, a pracujete pre nich. Možno je to inak, keby ste Messi alebo Ronaldo.

"Ale je tu toľk o peňazí vo futbale teraz, pretože z televíznych spoločností, a to sa zdá byť stále horšie," hovorí Gerrard. "Myslím, že budeme vidieť hráčov pohybujúce sa strašne moc viac, pretože agenti budú vždy usilovať o ďalší ťah. Môj vlastný zameranie bolo vždy futbal. Je to niečo, čo mama a otec vyniesol pre mňa - predstava, že by ste mali byť len to najlepšie, čo môže byť a všetko ostatné sa postará sám. Vyhnete sa stáva nenásytný.Sa sústrediť na štát dobrý futbalista, skôr než osobnosť či značku "Facebook Twitter Pinterest zdvihu FA Cupu v roku 2006. foto :. Paul Ellis / AFP / Getty Images

Napriek tomu, ako Gerrard pripúšťa sa skutočnosť, že je riadený emóciami znamenalo, že bol odoslaný osemkrát vo svojej 17-ročnej kariéry ako hráč Liverpoolu, polovica z nich pred dvoma klubmi, Manchester United a Evertonom. "Proti tímom vždy chceli poraziť najviac, som hral najbližšie k červenej zóne," hovorí .

Gerrard bol u jeho najviac citovo zraniteľné počas posledných mesiacov jeho Liverpool kariéry, keď musel zmieriť s mojimi neustálych otázok. Aké bolo jeho najtemnejšie moment? Je to radosť?To, čo sa deje v hlave, keď dupol na Ander Herrera a poslali preč po 38 sekundách proti Manchestru United v marci tohto roku? Aký druh otec je? Aký vplyv Hillsborough má na svoju rodinu? (Gerrard je 10-ročný bratranec Jon-Paul Gilhooley, bol najmladší z 96 liverpoolskych fanúšikov, ktorí prišli o život v roku 1989) Aký je to pocit mať 40.000 ľudí ho podpichoval v piesni? Má to ešte bolelo, že on nikdy vyhral Premier League? Mal niekedy potreboval vidieť psychiatra? Môžeme to urobiť všetko znovu po dobu niekoľkých hodín zajtra?

Namiesto toho, aby ma škrtenia, Gerrard odpovedal každý. To pomohlo, že má zrejmú prednosť hovorí o temnej a nízke momenty, sokel rýchlo po sláve a víťazstvu.V tom, že je veľmi odlišný od väčšiny futbalistov som sa stretol - viac reflexná, pátraniach, a brutálne úprimný.

***

V každej hre Gerrard hral v minulej sezóne, opozičný fanúšikovia zareval tie isté staré piesne:

Steve Gerrard, GerrardHe vkĺzol na jeho skurvenú arseHe dal to Demba BaSteve Gerrard, Gerrard

Alebo, keď sa nudil, že vymení ju za inú gaštan:

Môžete takmer vyhral leagueYou málom vyhral leagueAnd teraz radšej veriť itNow vás lepšie verí itYou málom vyhral ligu

Dňa 27. apríla 2014 Liverpool prehral 2-0 na Chelsea porážku, ktorá im stála titul Premier League.Gerrard pošmykol, Chelsea Demba Ba hnal preč a skóroval, a v tej chvíli Liverpool nezastaviteľný príval zakolísal. "Bol to najťažší moment mojej kariéry u míľu," povedal Gerrard. "Na konci hry, len som chcel byť pod zemou. Keď sme opustili Anfield, bol som v zadnej časti vozidla. Boli sme na ceste domov a slzy stekajú môj tvár. T o ma zabíja.

"Bol som s Alexom a Gratty [Paul McGrattan], jeden z mojich najlepších kamarátov, ale bol som otupení. Mal som pocit, že dostanete, keď ste stratili člena rodiny, je to, ako zlé to cítil. Slzy stále prichádzali. Bol som 33 rokov a ja som neplakala po celé roky.Alex a Gratty hovorili:, Hej, to môže ešte zmeniť, je tu ešte niekoľko hier ísť…'Ale ja to vedel. "

Liverpool podporovatelia spieval budete Never Walk Alone, ale v aute Gerrard sa cítil ako "veľmi sám. Som nemal pocit, že som mal veľkú nádej potom. Zdalo sa, že som mieril na samovražedné stráži. "

Gerrard môže byť zábavné spoločnosti, ale v podstate je to vážny muž. On nie je senzácia, keď hovorí, že mal pocit, ako keby bol na "samovražedné stráži", ale vysvetľuje: "Nebol som samovražedné. Nikdy som nebol samovražedný. Dokážem si predstaviť, že ľudia, ktorí majú samovražedné cítiť dosť podobné tomu, ako som to ur obil. Pre ďalších 24 až 48 hodín, potreboval som Alex vedľa mňa.Vzhľadom k tomu, aký typ človeka som ja, to najhoršie, čo som mohol urobiť, bolo byť sám. Musel som sa dostať preč s Alexom a spomenul som si, že v Monaku raz a bolo to ako mesto duchov. Takže sme skončili tam po dobu niekoľkých dní. "

Na telefóne od Monaka, Gerrard hovoril Steve Peters, športové psychiatra, ktorý mu pomáhal v minulosti, rovnako ako olympijskí víťazi, ako je Chris Hoy a Victoria Pendleton. Peters pripomenul Gerrard, ktorý zažil slávu víťazstvo i porážky. Tak jednoduché posolstvo rezonovala.

Gerrard sa najprv obrátila na Peters v roku 2011, kedy sa zranil, bol presvedčený, jeho kariéra skončila.Futbalisti nie sú zvyčajne príjemné diskutovať psychologickú slabosť, ale Gerrard je tupo úprimný. "Steve mi položil niektoré ťažké otázky v roku 2011. Povedal:, Ak ste nikdy kopať lopty znova, tak čo? Máte tri krásne, šťastn é dievčatká. Si ženatý s krásnou ženou, ktorá vás podporí na každom kroku na ceste. Si šťastný muž. Ste mali neuveriteľnú kariéru. Ste vyhrali najväčší trofej klubového futbalu. Ste hrali toľkokrát pre vašu krajinu. Žijete vo veľmi peknom dome. Vy ste finančne zabezpečiť po zvyšok svojho života. Čoho sa bojíš? '

"Bol som chorý obavami, že moja kariéra by mohla byť u konca.Ale Steve vedel mladých športovcov, ktorí boli nútení odísť do dôchodku po šiestich mesiacoch, pred tým, než si mali šancu dosiahnuť čokoľvek. Nemali medaily k prehliadke pre ich úsilie. Nemali žiadne peniaze. Ako šťastie, bol som v porovnaní s nimi? Steve mi pripomenul, že ľudia boli v ťažkostiach vo všetkých oblastiach života. Niektorí ľudia vsadil všetko a zničil ich životy. Iní vypil svoj život preč. Samozrejme, že mal pravdu. "

Gerrard dostal veci na pravú mieru. "Nie som namyslený," povedal mi raz povedal. "J a som na druhú stranu. Som asi príliš tvrdý na seba. Ale tiež som dosť chytrý, aby ho analyzovať a prísť so správnymi odpoveďami. A prostý fakt som dosiahol veci, ktoré som nesníval, že by som niekedy priblížiť.Hral som vo svetovej poháre a Champions League finále. Som strelených gólov a vyhrali hry, ktoré by ma šokovalo ako dieťa. Dal som úplne všetko Liverpool do odbornej prípravy, v hrách, mimo hraciu plochu. Nemôžem robiť nič viac. Ale je to stále ťažké, až dodnes. "Povedal otec,, Predstavte si, že by ste skončil svoju kariéru v inom klube. Človek by nikdy dostal takú úctu. Viedol ste si skvele '

Zvyčajne Gerrard bol ochotnejší hovoriť o krutom sklamanie zberacích ako najväčší okamih jeho kariéry - zázrak Istanbulu, keď viedol Liverpool pozoruhodný comeback proti Milánu v Champions 2005 League finále.Liverpool boli 3-0 dole v polčase, kedy Gerrard strelil svoj prvý gól (okamžite nasledované Vladimí r Šmicer sekunda); iba päť minút neskôr si vyslúžil trest, ktorý viedol k neuveriteľnej ekvalizéra. Liverpool vyhral zápas na penalty a pri 25 ° C, Gerrard zdvihol trofej, na čom záleží najviac klubového futbalu.

"Došlo k DVD, knihy a filmy o tom," Gerrard povedal, keď som ho prvýkrát pýtala ono. "Desať rokov dojenie je dosť." Uľavilo sa mu chýbať 10. výročia osláv, pretože bol preč. "Myslím, že nabudúce ma uvidíte v akcii v Istanbule bude pravdepodobne v 40. rokoch, keď je to 50. výročie.Budem pekné a staré potom. - 75 "

Ale on nakoniec ochabol, zachytávajúce všetky dráma a intenzity nezabudnuteľnú noc. "Išli sme ako blázon, ako by ste očakávali. zareval sme a tancovali a obehol ako idioti. Pozerám sa späť v úžase. Bolo to naozaj ja? Oslávil som, ako by som si zaslúži oslavu. Opravte ma, či sa mýlim, ale už ste niekedy videli lepší Champions League Final? Každý z hráčov v Miláne bola buď na svetovej úrovni, alebo čo najbližšie k nemu. Oni boli lepší tím ako my, ale my sme ich porazili.

"Nebolo to len šťastie. Veľké momenty v druhej polovici šiel naším smerom, ale potom, čo sme sa vrátili do šatne, videl som, ako veľmi nám dal.Tam boli škrty všade, modriny, ľad, obväzy, pot, špina a mnoho sĺz. Vyzeralo to, ako by sme boli vo vojne. "

Všetky tie roky neskôr, na popoludňajšie hmlisté s teplom, je ťažké si predstaviť takú intenzitu. Život sa cíti pokojný v LA. Potom, čo odstúpil od "tlakového hrnca", Gerrard cíti pokoj hrdosť. "Môj otec je tichý muž," vysvetľuje, "ale hovoril trochu sa mi v poslednom týždni ako Liverpool hráčom. On povedal:, To, čo kariéru. Čo vernosť. Pozrite sa na svoje postavy, svoje hry a trofejí, a pozrieť sa na vaše rozlúčka. Pozrite sa na svojich ľudí, pozrite sa na odkaz. Predstavte si, ako by sa cítili, keby ste dokončili svoju kariéru v inom klube. Nikdy by ste dostali takú úctu.Urobil si veľký, "

Gerrard sa usmieva. aj keď stále túži po Liverpoolu a európskeho futbalu, je tu ešte jedna vec, ktorú je šťastný, že som unikol. "Ešte som vynechal sluch, že starý song Slip - ale ja sa vraciam do BT ako Rozumbrada tak často, ako to len pôjde. Viem, že dám ten rekord znova. "Facebook Twitter Pinterest Hranie s novým tímom LA Galaxy. Fotografie: Victor Decolongon / Getty Images

Vzhľadom k tomu, Gerrard začal hrať za LA Galaxy na začiatku júla, tím povstali konferencii Western v Major League Soccer, hospodárskej súťaže rozdelená do dvoch geografických divízií.Teraz sú len bod za vodcov, Vancouver Whitecaps a takmer isté, že v play-off na konci októbra. MLS nenesie prestíže či váhu z majstrovstiev Európy a Anglicka, ale to záleží veľmi na Gerrarda.

"Prišiel som vyhrať a zakončiť svoju kariéru na vysokú," hovorí , "MLS je fantastický liga a to neustál e rastie. Tunajšie chlapci sú naozaj profesionálne a fit. Hosťujúci hry sú rôzne. Ste buď tvárou v tvár s dlhú cestu, vlhkosti, tepla alebo nadmorskej výšky. Je príjemné byť v Beverly Hills a LA, ale ak sa budete pozerať ma hrať, uvidíte chcem vyhrať toľko ako predtým. Že sa nebude meniť.Je to v mojej DNA "

Mohol by hrať na tom, kedy mu vyprší 18 mesiacov zmluva -., Alebo ísť domov do Anglicka, a pripraviť sa na novú kariéru. Scenár sen je prípadný návrat do Liverpoolu ako tréner alebo manažér, ale Gerrard je príliš šikovný na to robiť nejaké predpovede. Pre túto chvíľu, "Je skvelé, že sa zobudíte v dopoludňajších hodinách a slnko svietilo a idete do práce, a viete, že máte tréning tvrdou dopredu. To sa mi páči, pretože mám rovnaký konkurenčné inštinkt. "

Filozofia a slnečný svit nie vždy idú ruka v ruke, ale díval sa na modrej oblohe Kalifornia, Gerrard znie ako reflexná, keď prijíma. Život ako 35-ročného muža a futbalistu, je bohatšia a lepšie, než kedy bolo očakávané. "Všetky vzostupy a pády sú tak jasné. Spomínam si, že s nimi ako sa stalo včera. Majú ma urobil, kto som. A práve teraz, život sa cíti celkom dobre. "My Story, Steven Gerrard sa Donald McRae, je zverejnený na budúci týždeň Michael Joseph na 20 £. Objednať kópiu pre £ 16, prejsť na bookshop.theguardian.com alebo volajte 0330 333 6846.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára